Skip to main content

Corporate and Business Brand Management


In business development brand management, corporate image and initiatives are one of the most important assets. Such assets need to become part of an idea and ideal of the corporate line of business that each company carries in its values, purpose and mission.

Sometimes is confusing and blurry the way to set up a business; but there certain paths that one must understand before doing any business. There must be a logotype, a trademark registered in the US trademark offices and also one must incorporate our business into an LLC, .inc, C Corporation, S Corporation.

As of the logotype; we do not have to do everything; there are services to bid for the design you need for your company and initiative. Once you have a logotype you must register to be able to use it commercially. An this is the same in most countries; in Mexico the trademarks are run by the IMPI and there you can register online your trademark.

The image must be consistent to the company objectives and purpose. For example if you go to several companies in the same industry you will find out that most of them their image is similar, their initiatives and websites. In the hotel and tourism industry the focus is a warm and old fashioned image; to get the sense of comfort; opposed to a tech company with pointy edges, abstract images and modern colors.

Today more and more companies are giving a more weight to corporate image due to the fact that image is the first encounter with a company and also tells you about the detail and values of each company, continuous improvement, exposure, globalization index, customer service and product support; all of that is given by the image of each company.






Comments

Popular posts from this blog

Why Trademarks Matter for Global Business: Insights from WIPO

Foros por Mexico

Cuando pensamos en innovación; pocos lo vinculan a la política; sin embargo creo que hoy en México ya es tiempo de innovar en términos político-sociales. Es un deber civil y social el poder llegar a participar en nuestra democracia.  Es por eso que pensé en un nuevo concepto que no hemos explorado como nación y que creo que de hecho ningún país lo hace. Lo mas cercano que existe a esto es el foro económico mundial de Davos en Suiza; sin embargo sin la capacidad de influir en política interna o generar propuestas a niveles locales, estatales y federales.  Con esto en mente; la propuesta es crear al menos anualmente un foro de expresión y también de promoción de los avances políticos en los diferentes niveles; liderado de manera unida y de libre voto a todas las empresas y organizaciones civiles invitando a políticos y a gobernantes a participar libremente en la rendición publica de cuentas.  El principal objetivo del foro es compilar todos proyectos de las empresas y organ...

Autosuficiencia e Internacionalización

Las ultimas décadas nuestro país se ha centrado en desarrollar nuestra economía basado en la liberalización de los sectores; sin una visión nacional a largo plazo sino supranacional; donde los bienes y servicios son similares y en un sentido casi iguales que a los de sus socios comerciales; cediendo gran parte de nuestra economía al control internacional; lo cual en un cierto sentido es bueno permitiendo una mayor competencia y participación en el mercado global; sin embargo hemos dejado de lado la oportunidad de que los sistemas convivan; un modelo neoliberal y el modelo del nacionalismo; sistema que es utilizado por las grandes potencias globales donde sus mercados internos conviven y compiten por el cliente en el mercado interno.  En nuestro país es muy diferente; carecemos en gran medida de industria propia y aun cuando puedan llegar a aseverar que nuestra industria automotriz y aeroespacial es de las mas desarrolladas y competitivas del mundo; solo se limita a una verdad parci...